
Alt for mange projekter går galt, budgetter skrider, deadline må udskydes m.m. og det gælder desværre både i det offentlige og i det private erhvervsliv.
Jeg har længe fulgt debatten om hvorfor det går galt og tænkt, at vores fokus måske er forkert når vi forsøger at gøre os mere umage, lave mere detaljerede planer og egentlig bare gør det hele mere kompliceret.
Kate Tarling har netop skrevet ‘The Service Organization‘, som er en slags manual eller drejebog fyldt med konkrete eksempler. Hun siger ikke bare det åbenlyse som, at planer skal være enkle, eller at det handler om at lære undervejs, men i bogen kommer hun også med konkrete eksempler fra organisationer som Røde Kors, BT og mange offentlige myndigheder i Storbritannien.
I dag var hun med til netværksmøde i London og fortalte om bogen og hendes tanker bag.
Hvis vi vil løse nogle af de kendte problemer med projekter og måske også nogle af de store og vilde udfordringer med mangel på arbejdskraft, utilfredshed med serviceniveauet i det offentlige eller kundeoplevelsen, så tror jeg, at der er meget at hente her.
God læselyst 📚