Efter sommerferien kommer der en hel normal hverdag igen. Det gælder også for folkeskolen. Spørgsmålet er imidlertid, hvad vi egentlig kan lære af Covid19-nedlukningen, og hvordan vi derigennem gør børnenes skolegang lidt bedre, end den var før.
Sammen med psykolog Lene Straarup fra Center for ADHD, der til dagligt hjælper børn med ADHD og adfærdsvanskeligheder og deres familier til en bedre hverdag, fik jeg fornylig en god snak om netop de gode erfaringer, vi har gjort os under coronakrisen.

Her er mine 4 pointer, som jeg tror, er godt for alle børn:
– muligheden for mindre hold
– anderledes undervisning
– kortere skoledag
– mindre fællesskab og styrkede relationer
Alt i alt fik vi en samtale, hvor vi desuden fik vendt emner som forældreengagement og kreativitet blandt lærere og pædagoger. Se videoen lige her:
Men hvad mener du? Hvad kan vi som forældre, lærer og ikke mindst børn lære af Covid19-nedlukningen? Og hvordan skaber overhovedet bedre skole for os alle?
Læs mere om erfaringer fra Corona
- Center for ADHD har skrevet om samtalen her: Lad Coronaskolen blive mere end et eksperiment
- Zetland havde et stort opsat interview med folkeskolelærer Anne Hammer i begyndelsen af maj: Krisen har skabt en drømmeskole, siger denne folkeskolelærer. Hvis vi mister den nu, ender det galt