Det er efterhånden ikke nogen hemmelighed, at onlinesupermarkedet nemlig.com har mildt sagt store problemer med både arbejdsmiljøet hos sine medarbejdere, og så leverer virksomheden dagligvarer for Aarhus Kommune og vores udsatte borgere.

I fremtidens arbejdsmarked skal vi netop ikke acceptere, at arbejdsgivere behandler deres medarbejdere på den helt utilstedelige måde
Sådan skriver jeg i et indlæg i dagens udgave af Stiften: Aarhus bør droppe Nemlig.com
Odense Kommune har allerede vist vejen og lagt dem på is.
Det mener jeg også, vi burde gøre i Aarhus. Både som kommune, erhvervsliv og borger.
Vi skal ikke samarbejde med virksomheder, der behandler sine ansatte på samme måde, som det er blevet afsløret – vi skal i stedet vægte ordentlige og gennemsigtige forhold.
Nemlig.com er desværre ikke en enlig svale
I stil med Wolt er det et eksempel på en såkaldt moderne virksomhedsstruktur, hvor man som kunde let ledes til at tro, at vedkommende, man hilser på ved døren, er ansatte. Men det er de slet ikke.
Jeg har tidligere på året skrevet om problemet med Wolt. Læs mere: Hent din takeaway selv. Brug ikke Wolt.